Ett helt nytt år


Jag är verkligen superdålig på uppdatering. Men har annat för mig när jag är hemma pau ön. Vi har i alla fall firat in nya året, vilket var en hellyckad kväll. Fördrink, mingel, trerätters, raketer, singstar, champange, dans, skratta och framförallt de finaste vännerna. Kunde inte ha varit bättre på någon punkt!
Helgen ser ut att bli lugn, inget planerat. Nästa vecka blir det kalas för Kajsa om fyller hela 6 år, vilket känns konstigt :) Att lillakusinen blivit så gammal och redan går i nollan (lekis) och har börjat både läsa och skriva. Annars ska jag ta tag i min hemtenta som legat åt sidan sedan vi började juridikkursen i november, haha. Får väl se hur mycker jag kan tänkas komma ihåg av det. Har planerat att åka tillbaka till Växjö den 11:e januari om inget oplanerat händer. Den 10 ska vi på Josses derby mot Wedeby, innebandy. Sedan lägenhetsvisning :) Vill även hinna träffa så många vänner jag kan nu innan jag åker tillbaka.
  Snart bär det iväg till värmen också. Den 20 januari åker vi, till Teneriffa. Hoppas hoppas hoppas solen är på vår sida. Ska i alla fall bli skönt att komma bort och får lite relaxing innan min fjärde termin på univeristetet tar sin början. Fjärde? Hujedamej.

Nyårslöfte då? Kan väl säga att jag började redan i höstas på den sunda banan, men att jag har slarvat lite nu i helgerna. Men nu är det strikta tag igen. Inget, och då menar jag inget, godis eller liknande överhuvudtaget. Inte ens på helgerna. Är ju faktiskt inte så vidare svårt att hålla det direkt, man tappar suget relativt snabbt. Skönt!

Annars har jag börjar inse att jag i dagarna måste tacka ja eller nej till min Chicagoplats. Svaret känns ju ganska givet, alltså ja, men det känns ändå lite pirrigt att svara ja och alltså tacka ja till en termin i USA. Inte för att ja inte är van. Att tacka ja till mina tio Floridamånader var också pirrigt. Men de månaderna har ja ju inte ångrat en enda sekund. De helt klart bästa i mitt liv! Och att jag i höst ska få träffa min familj där borta känns hur roligt som helst! Min lilla Emily är inte så liten längre. Hon var 7 år när jag kom, nu fyller hon 10 om bara några dagar. På tal om det måste jag skicka ett paket till henne!

Det var lite vad som hänt på sistonde och vad som komma skall. Ha en fortsatt bra start på nya året ..











Kommentarer
Postat av: Zandra

Lägenhets visning?

2009-01-04 @ 10:39:02
URL: http://zzandy.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej gumman! Ja vi lovar att vi ska lämna lite sol till dig =) Ha det bra så ses vi snart igen! Puss o kram

2009-01-05 @ 20:02:03
URL: http://evertsson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0