Att minnas tillbaka!

Sitter och gråter lite lätt. Gick in på min resedagbok för att minnas tillbaka lite. Läste mitt sista inlägg från Florida, dagen innan jag åkte hem och började gråta direkt. Jag hade en så undebar tid där, det går inte att beskriva. Det är helt omöjligt! Jag kommer ihåg det som om det vore igår då jag satt där och förberedde mig på hemfärd. Det gjorde så ont i hjärtat, men samtidigt skulle det bli så roligt att komma hem. Skönt att komma hem till det vanliga, men samtidigt så himla svårt att lämna de jag levt i i 10 månader och som på något sätt kom att bli mitt andra hem. Att det till sommaren har gått 2 år sedan jag kom hem känns jättekonstigt. Men det känns ändå avlägset på något sätt. Minns hur nervös jag var vi gjorde inflygningen över Danmark och Kastrup och jag visste att där nere stod mamma, pappa, Josse och Stoffe och väntade. Kommer ihåg att jag darrande stod och väntade på mina tre idiotiskt tunga resväskor på väskbandet (här ska det även tilläggas att jag under tiden redan, vid olika besök, hade skickat hem tre resväskor. Så ja, jag shoppade ). Jag fick mina väskor och gick mot ankomsthallen. Där stod de. I Sverigetröjor och svenska flaggor och ballonger och viftade. Och där kom jag, gråtandes och med några extra kilo på kroppen som jag i efterhand kan säga satte sig i ansiktet när jag ser tillbaka på kort. Haha. Även låren växte av något konstigt skäl under 10 månader. Konstigt? Jag och Linn som bara åt nyttigt och icke-amerikanskt. Vilket SKÄMT!

Detta skrev pappa i mitt sista dagboksinlägg, kvällen då jag kom hem:

Hola
Ja tänk vad du har gjort!!! Hela släkten har skaffat dator och ADSL. Vi har suttit som förstelnade och väntat på nästa inlägg och kämpat om att lägga de värsta kommentarerna. Nu är du hemma det är knappt man fattar det men så är det. Du ligger i rummet bredvid och skriker godnatt, precis som du brukade göra på den tiden du bodde här, konstigt??? Är det sant att däkan är här?? Visst, vi hämtade henne idag kl 17.00 på kastrup, vilken lycka när vi såg dig.
Jag Älskar dig.
pappi

Ja, vilken upplevelse. Kika gärna in på min resedagbok på www.resedagboken.se  . Mitt användarnamn är fiddelli


       
     
   

Det går att klicka på bilderna för att få dem större!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0