Mina planer!


Om det nu råkar vara någon själ där ute som undrar varför jag inte skrivit om min kommande Chicagoresa, utbytestermin till hösten, så kan jag nu förklara. Jag ska inte åka! Jag struntar i Chicago för det känns inte rätt. Istället ska jag flytta hem till Karlskrona igen till sommaren, flytta ihop med Stoffe och läsa resten av mitt år som är kvar på utbildningen på distans :) Jag längtar! Jag planerar att läsa antingen på BTH eller kurser på distans från VXU till hösten. Har hittat i alla fall två intressanta som Håkan "godkänt".

Så nu letar vi lägenhet lite smått. Eller det var lite smått fram til dess att det började komma massa intressanta alternativ på blocket med mera. Så idag meddelade Stoffe att vi har två visningar i helgen. Superskoj ju! Kruxet är att det är inflyttning 1 maj. Men det går att lösa! OM jag får jobb i stan i sommar och i så fall kan Stoffe bo ensam i maj i lägenheten så kommer ju jag sedan i juni när jag slutat här för terminen. Jag hoppas det går! :) Jag räknar månaderna ..

Men i nuläget trivs jag bra här. Vi har en lugn och framförallt rolig termin framför oss. Stort webbprojekt där vi i grupp om 8 ska skapa en egen hemsida. Vi har bestämt tema och det är klockis. Ska bli superskoj! 
Annars så åker jag alltså hem i helgen för att träffa familjen och umgås med Stoffe, är ju Valentines. Plus visningarna. Jag viiiilll ha!

Ikväll har jag haft besök av Madde. Druckit te, ätit scones och snackat massa minnen. Vi ses inte jätteofta, trots att vi bor så nära, men när vi ses så herregud :) Vi har en hel del to catch up så att säga. Vi avverkar minnen från låg till högstadiet och skrattar så vi får ont i magarna. Ikväll har vi bland annat pratat om våra kärlekar genom åren samt äckliga lärare.

Nu ska jag snart krypa till kojs. Imorgon är det seminarie vid 1 och innan dess ska jag förbereda mig lite för seminariet.
God natt & hej då!



Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, graviditeter var ett hett ämne! Hittade du alla bloggar sen? Får ta en fest med snart.

2009-02-12 @ 08:03:55
URL: http://mjukostens.blogg.se/
Postat av: karin

vad skoj med lägenhetsvisningar! hoppas någon verkar intressant! chicago finns ju kvar! :) vad mysigt det låter med en tekväll tillsammans med en gammal kompis! :)



tack vad glad jag blir! :) jag läser medie och kommunikationsvetenskap. en del av det vi håller på med nu behandlar celebriteter/kändisar i olika former... jätteintressant! :)



hoppas du får en bra kväll!

2009-02-13 @ 17:55:03
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/
Postat av: karin

men va kul att vi pluggar samma!! :) jag trivs jättebra! läser b-kursen och denna vecka ska vi skriva en hemtenta... vad tycker du om utbildningen? vad läser du nu? kram!! :)

2009-02-15 @ 22:18:40
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/
Postat av: frida

åh vad kul att ni ska bo ihop! :)

jag vill med bo med min man!

men han vill ju inte bo ihop, inte gifta sig och inte ha barn :( måste försöka övertala honom! haha.

men grattis till er:D

2009-02-16 @ 20:22:08
URL: http://racke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0