Minnenas kväll!

Vilken kväll och vad jag har skrattat. Jag och Madde har pratat högstadie, lågstadie och konfirmationsminnen hela kvällen. Sjukt mycket roliga saker vi gjort från lekis och upp. Här kommer några exempel, kan kanske uppfattas som något underligt för er som inte var med

RGB - Rågbullagänget
♥SLKP - Stefan Liljas Kommunistiska Parti - utrota elevrådet
♥ The Wasas - vårt mindre bra band vi hade på högstadiet. Jag på keyboard, och bara det är väl en gåta
♥ Emelie Sunessons step och superhit "Ragnar är ett geniiiii"
♥ Konfirmationsläger med bland annat: Det var en kyckling, nergrävda skor på stranden, slagsmål i pentryt, Periskåp i vårt rum & mörkergömme i ett nersläckt församlingshem.
♥ Tältningen i Fly på högstadiet - Gud bevare oss vilken natt. Bernows kasettspelare (notera KASETTspelare) innehöll endast två låtar varav den ena var "Cocobaja coconut (stavning?)". Den arma kasettspelaren överlevde märkligt nog en hel natt i eldstaden, I eldstaden. Bäst av allt: vår soppa började brinna!
♥ Englandsresan - därav mitt snokande i ett rum i huset ...
♥ Vi hade varit så duktiga i klassen och skött oss så länge så vi fick som pris (?) att åka ut på Ornö (en ö) för att städa. Där Stefans ögonbryn brann upp!
♥ Vår tyskaredovisning där Johan fick agera buss. Märk väl BUSS, inte busschaufför
♥ Vår klass fick sluta laborera på NO:n efter att Emelie hade krypit över borden i NO salen.
♥ Vår Frankrikeredovisning som slutade i katastrof. Vi skrattade oss igenom en HEL redovisning, illröda bakom våra
hjälppapper.
♥ När Mattias lyckades sitta sönder en toalettstol varav vattnet forsade ut i korridoren. Han blev instängd på dass och skulle trycka upp dörren med benen samtidigt som han satt på toa. Resten kan ni lista ut, den sprack ..
♥ Salt-incidenten i hemkunskapen där jag spillt en rejäl hög med salt på golvet, skitit i att sopa upp det. Mattias hade gjort mjöl-tryck på Emelies rumpa och hon jagade honom. Han formligen far in i ett skåp efter att ha halkat på saltet.
♥ Klassresan i sexan till Stockholm & Åland. Vi hade en snyggast-får-stanna-kvar-längst-på-toa-utröstning på Åland. SJUKT skoj nu i efterhand. Samt att vi sprang runt på 5 stjärnigt hotell en hel natt och störde allt och alla. Slängde is från ismaskinerna i korridorerna så yrvakna klassföräldrar fick ge oss bannor mitt i natten, sömndrukna och dana.
♥ Sist men inte minst: tönttrion! Det slår allt. Jag, Zandra & Madde. Det var tider det!

Här kommer kvällens fundering från mig och Maddes sida: Hur förklarar man för en utbytesstudent vad core (träning) innebär? Jo: you're training your bål (Sturköitiska). Alltså: båljobbigt! 
Sjukt skoj var det och alla Sturköbor lär fatta. Bål=jobbigt!

Nu ska jag skratta lite mer innan jag lägger mig. Vilka tider, vilka tider ..










Kommentarer
Postat av: madde

jaaa fy fan vad kul...ser verkligen mathias min framför mig när toan spricker, hahaha, fyyy vad rädda vi var. vatten en bit upp och ingen hjälper oss ut ....

2008-09-18 @ 22:56:57
URL: http://mjukostens.blogg.se/
Postat av: madde

åseda ost är ju gott annars!

2008-09-19 @ 07:27:01
URL: http://mjukostens.blogg.se/
Postat av: Zandra

Haha!! Vilka minnen!! Tönttrion är ju klockren! :D

Skrattar här för mig själv... :D

Hoppas du ha det bra i skogen!! =)

Puss

2008-09-19 @ 21:54:28
URL: http://zzandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0