Utlandstermin

Men hey vad jag är ur fokus. Tanken var att läsa klart kap 1 i The public relations - handbook innan träningen. Med 1/3 del kvar började word trillskas (istället för att anteckna på papper gör jag det direkt på datorn, mycket smidigare) och vägrar att göra som jag vill. Vill jag hoppa upp en rad vill den hoppa ner.
Blir jag inte klar innan fem i 5 som jag inte kommer att bli, så ska jag läsa klart de sista sidorna ikväll. Ett mål är ett mål.
Föreläsningen idag var bra. Vi fick information om vår femte termin, alltså nästa höst. Då har vi ju valbar termin vilket innebär antingen utlandstermin eller praktik/studier på hemmaplan. Jag har alltid varit inriktad på utlandstermin men hur bra är det inte att få in en fot i ett bra företag? Det blir att tänka över detta fort nu, eftersom ansökan om utlandstermin ska vara inne i november. Hurry hurry! Blir det utland lockar USA mycket, västkusten eller uppåt Boston och NY. Har i alla fall lovat min USA familj att hälsa på dem om jag åker till the States.

Nu ska jag slåss lite med word och vid kvart över 5 är det step core. Lovely! Ikväll planerar jag en lugn kväll i soffan om inte grannen bestämmer sig för att ha fest (det är ju tisdag!) för då sticker jag illa kvickt. Gud bevare mig.
Och Anna, fick du tag i SJ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0