Små dammråttor & tweedmannen

Då kan man väl säga att det var helg för min del. Och lika snabbt som vanligt har veckan gått. Men vänta nu .. hur kan min skrivbordsstol kännas lägre än igår? Har jag krympt? Nåväl helg var det ja. Idag vart det föreläsning med Hakon (håkan) igen och idag höll han sig faktiskt helt ok till ämnet. Karln har en tendens till att sväva ut rätt så ordentligt för att inte tala om hans förmåga att lova att skicka ut hemtentan, som aldrig kommer.

Efter PR föreläsningen gick jag till apoteket och inhandlade grymtolja som grannen där hemma säger, nässpray. Sedan ICA för att handla matlagningsgrädde (blir köttbullar, potatismos och brunsås iväll) samt Brämhults juice och en fiskgratängskryddmix och den underbart goda mixen till Tacogratäng. Efter det inom Subway för en 6 inch honey oat tuna. Det är kärlek och inte minst Floridaminnen. Jag, Linn och två subways några gånger i veckan.

Tanken var att jobba undan lite plugg idag men jag har noll motivation. Och vet ni? För första gången ska jag nog följa den uteblivna motivationen och skita i att plugga idag. Känns bra, bara en gnutta ångestladdat. Imorgon ska jag fakitskt läsa kap 4, så det så.

Vid 16.35 ska jag värda 2 pass och sedan träna aerobic. Det är sjukt vad man känner sig nyttig efter en vecka full av träning. Jag känner mig tom på något sätt när jag inte varit på Vugi minst 4 dagar i veckan. För det mesta blir det 4-5 pass i veckan, känns lagom. Ikväll blir det som sagt lite husman för mig och sedan slapp i soffan. Imorgon plugg, städning (Anna är ju dammallergisk), mathandling och tacomys.

Råkade precis se i ögonvrån det jag har försökt tränga undan sedan i måndags då jag tvättade. Min stora IKEA säck full med nytvättade kläder. Hur svårt kan det vara att lägga in dem i gaderoben? Jag hatar oreda men trots det är det väääldigt jobbigt att hänga upp lite kläder. Konstigt.

Jag borde nog även maila min lilla indievän från förra veckans utgång. Lilla tweedmannen sitter säkert i sin lilla tweedkavaj i något dystert studentrum och tänker: Jag undrar just när den lilla söta tjejen som tog alla bilder från den roligaste kvällen i hela mitt liv ska skicka dom? Nåväl, hon har nog annat för sig. Jag kan vänta lite till, tänker mannen och ler och dammar av kragen på sin lilla tweedkavaj.
NU fick jag dåligt samvete, måste genast maila min vän Kashif (läser innantill på den fina lappen).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0