Vardagslyx en tisdag

Då var det kvälla igen. Det är tyst på Tuvanäsvägen och grannen har slutat röka genom fönstret, skrika skål & spela musik väldigt högt .. i alla fall för den här gången. Imorgon är en ny dag och då vet man aldrig vad som händer om grannen heter O. Krigh, Olle Krigh som pappa säger. Men numer vet jag att han heter Oscar.
Ikväll har varit en bra kväll. Härligt svettigt step core pass. Wibban följde med mig hem för tacomiddag och så även Sanna. Vi tjötade, skrattade och åt så jävla god tisdagsmat man bara kan. Wibban kom på att hon hade pannakotta i kylen hemma så vid nio traskade vi hem till henne och åt upp det sista av helgens efterrätt. En bra kväll helt enkelt!

Imorgon är det tvätt och pluggdag i lägenheten bredvid Krigh. Ska tvätta undan och läsa juridik. På kvällen muskelpass. En bra onsdag med helt enkelt. Sedan är det torsdag och föreläsning och träning och vips så är det fredag. Då är jag helt plötsligt på väg hem igen, bara sådär. Och i helgen, som ni vet vid det här lagret, så ska jag njuta Malmöhelg. Har precis skrivit liten inköpslista på IKEA som vi ska svänga inom. Tvättkorg står högst i topp då min har spruckit överallt. Kan det bero på full tvättkorg? Det trodde mamma. Jag är benägen att hålla med. Känns som om jag inte tvättat på jättelänge av någon konstigt anledning. Så en ny hel tvättkorg ska inhandlas plus lite annat mojs såsom julstjärna, blockljus, tavelramar och teflonkakform med mera.

Nu har jag tänkt krypa ner i bingen och läsa någon av alla Se&Hör farmor skickade med mig hit. Man vet att efter ett besök hos farmor, eller att hon varit hos oss, så har man genast ett tiotal nya skvallertidningar att läsa. Imorgon planerar jag morgonprommis som jag så duktigt gjort både måndag och tisdag. Jag kommer liksom in i perioder. I början av hösten gick jag varje dag, men sedan blev jag sjuk och då slappar man ju genast efter. Men skärpning nu. Och jag har ju glömt att säga, för er som är intresserade haha, att jag inte ätit en godisbit eller något chips på 4 veckor. Jag är stolt! Det är bara att ge sig fan på det så går det. Vecka 4 och Teneriffa närmar sig ju med stormsteg ..




Cypern 2008

Kommentarer
Postat av: Lina

Ska ni också åka till teneriffa? Vilket datum? =)

2008-11-19 @ 17:44:21
URL: http://evertsson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0