Jag måste ta ett beslut!

Igår kväll märkte jag verkligen hur totalt sönderstressad inombords jag är. Skulle sova och det lilla susandet och brusandet som funnits i mina öron senaste två veckorna höll på att få mig ur total balans. Eller rättare sagt, det fick det. Läste på internet att susande och brusande kan vara stressrelaterat och jag är livrädd att jag ska få tinitus. Det har alltid varit min stora skräck. Mina enorma prestationskrav har klamrat sig fast både psykiskt och fysiskt och igår rann det över. Jag har aldrig trott att det där med prestationskrav stämmer in på mig, men nu vet jag. Jag mår inte bra av detta! Jag måste få hjälp att inse att jag kan inte vara bäst på allt hela tiden, att man får misslyckas, en eventuell omtenta är inte hela världen och att slutar jag inte upp med min stress så kommer jag att komma i en väldigt ond cirkel.
Men hur ska jag kunna slappna av? Vad ska jag göra, jag har ingen aning .. Help!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Gumman, jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa dig!! Men det är jätte svårt att komma ur ett sådant tankesätt, jag vet. Men du måste komma ihåg att du är underbar som du är, även om du inte har VG eller MVG! =) Hör gärna av dig om du vill prata! Jag finns här! ;)

Pussar

2008-11-05 @ 12:38:02
URL: http://zzandy.blogg.se/
Postat av: Isa

Unna dig själv en stund på morgon och kvällen. Stressboll, ett bad eller massage?

2008-11-05 @ 18:28:02
URL: http://lillaisas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0