Helvirrig dag

Blev en trevlig dagstur till Kosta idag (när vi väl hittat dit). Herregud vad vi virrade till det. När vi närmade oss Kosta ansåg jag att det BÖR vara skyltat Kosta Outlet eftersom det faktiskt är ett besöksmål. Men inte! Vi svängde in mot centrum och efter typ en kilometer blev jag arg och vände vid ett matställe. Ringde pappa som sa att vi skulle ha fortsatt rakt fram och inte sväng in mot centrum så sagt och gjort. Körde tillbaka och körde och körde och körde på en enslig skogsväg säkert 1 mil och jag kokade av illska. "Stoffe allvarligt, hur fan kan de inte skylta ett ställe som Kosta Outlet? Du fattar väl att vi är FEL". Nu i efterhand kan jag bara skratta. Så jag svängde in till kanten och där satt vi, mitt ute i ingenstans och jag vägrade köra en meter till. Så vi fick byta chaufför och jag ringde pappa igen som befann sig i Lund och då inte hade jättemöjligheter att leda oss rätt, haha. Vi hittade en dam att fråga och hon sa att vi skulle svänga mot centrum och köra 2 kilometer så var det där! Jaha? Centrum i alla fall? Precis när vi kört förbi stället vi vände på första gången så låg Kosta Outlet på höger sida! Haha, fan vad arg jag var. Så mina vänner, en resa som skulle tagit 30-35 minuter tog 1 timme och 20 minuter och jag var lagom arg kan jag säga!

Fullt med folk och helt ok med grejer, fast jag kom bara hem med en svart skön Acne kofta och jättegosiga puderrosa Lammullsvantar. Nu sover Stoffe på soffan och vi ska beställa mat ikväll, för lata för att laga mat. Stoffe ska beställa från grekiska restaurangen men jag är dödssugen på Sushi så jag tar nog det. Mums!
Imorgon ska vi in en sväng till stan där det är skyltsöndag! Sedan är det måndag igen och nya tag, 2 veckor kvar till tenta ..


Kommentarer
Postat av: Madde

Ja, jag kan lägga upp lite ngn dag!

2008-11-30 @ 11:45:44
URL: http://mjukostens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0