1:a advent

Då var det advent och idag för ett år sedan var Anna här. Och hon tycker det är lite småroligt (eller synd om mig) än idag när jag tyckte synd om mig själv för att hon skulle hem och ha adventsfika med sin familj. HAHA! Jag var den mest ensamma i världen då som hade min familj HELA 1 och en halv timme bort och satt i en mörk lägenhet i mörka Växjö. Idag hade jag med velat vara hemma men jag ska ju faktiskt få lite substitut till familjefika ikväll då jag och Emelie är bortbjudna till Erika på adventsfika vid 7. Ska bli mysigt, lite familjärt sådär. Man får liksom vara glad att campuslivet i alla fall erbjuder goda stunder i goda vänners lag.

Helgen har varit kanonas. Det blev gregisk take-away mat igår, vilket var kalasgott. Hyrde en film som jag somnade ifrån efter 20 minuter. Till historien hör även att vi gjorde ett nytt försök i eftermiddags innan Stoffe skulle åka, men att jag då somnade lika snabbt igen. Tråkig film? Varit i stan idag och handlat julklappar. Gjorde ett ryck och är nu klar med klappar till Josse, mamma & nästan till Stoffe. Jag och Josse har deal, jag köper från oss till mamma och hon köper från oss till pappa. Julen ska bli fin den. Jag ska röja av min hemtenta innan jul helst så jag har hela ledig. Ska bli underbart skönt! Skulle jag dock inte bli klar med den så kan jag faktiskt lägga någon dag på den, inte hela världen. Jag och Stoffe ska även vara hus/katt vakter i jul. Moster och Stefan åker till Spanien över jul och vi ska passa Felix (katt) och Huset (hus).

Nu ska jag svepa in presenter. Vad är svepa för konstigt ord i sammanhanget egentligen? Jag ska nu klä in .. eller nej. Jag ska ju inte precis ta på de inhandlande julklapparna sockor, tröja och byxa. Nej. Jag ska nu använda ett juligt omslagspapper och ha runt mina klappar. Där satt den!




Kommentarer
Postat av: frajd

slå in :)

2008-11-30 @ 17:49:24
URL: http://racke.blogg.se/
Postat av: Madde

Det heter svepa in, men tydligen säger man inte så i Växjö. eller gör man bara det på ön, hm

2008-11-30 @ 19:26:48
URL: http://mjukostens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0