Paralleller!

När jag stod i duschen för tio minuter sedan kunde jag tydligt se ett samband mellan min gata i USA och Stallvägen här utanför. I USA var jag hela tiden tryggt förvisad om att de supersnälla poliserna (som var anställda i vårt område för att hålla området tryggt och säkert ) bara var en minut bort och hela tiden tuffade fram på gatan. Här i metropolen Växjö är det inte utan att man kan dra lite paralleller. Här har vi våra kära polisstudenter som det formligen kryllar av och deras handledare, som jag verkligen förmodar är gamla poliser. Så ja, hittills känner jag mig trygg om nätterna!


image281

Även poliser kan bli törstiga. Här säljer Emily och Samantha leomnade till den snälla herrn
i bilen!

Attans med, varför skulle jag dra upp USA? Nu kommer jag att ligga och ha ont i magen tills jag somnar för att jag saknar det så mycket. Jag trodde faktiskt inte det. Att en saknad kunde göra så ont!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0