Livet som student


Fy sören vad skoltrött jag är. Samtidigt som jag känner smått panik över hemtentan så kan jag inte annat än att längta efter ledighet. Jag vet att det som alltid kommer att lösa sig med hemtentan tillslut, men som alltid har jag stressen inom mig som ger mig magont. Riktig magont! Måste lugna ned mig för att inte få magkatarr och liknande, som Anna varnat mig för. Andas Johanna, andas. 
   Helgen har i alla fall varit utsökt. Fredagen var trevlig med fest och utgång. Upp klockan halv 8 i lördagsmorse för att åka till Emmaboda och En dag på strippen. Blev faktiskt trevligare än väntat, haha, och det var ganska roligt att se massa bilar köra snabbt och dåna. Stoffe var glad i alla fall, och det är ju huvudsaken. På kvällen lagade vi taco och kollade hyrd film, Good Luck Chuck. Idag tog vi sovmorgon och latade oss. Bestämde oss för att gå runt sjön, vilket resulterade till att jag lite innan stan kom på att jag ville springa. Så sprang halva, jätteskönt. Har verkligen inte varit ute och sprungit sedan jag spelade fotboll och det är snart två år sedan. Men gick bra och målet är att springa hela skön. Klarar mitt arma högerknä av det?

Imorgon ska vi till Helsingborg på studiebesök på IKEA. Ska bli riktigt roligt och intressant. På kvällen blir det tårtkalas hos Madde om jag hinner, grattis i förskott i alla fall! Annars ser veckan ut som följer. Plugg, träning, plugg, plugg, plugg & Allkårsskoj :) På fredag är det dax för Fredagsfestivalen med Adam Tensta och Looptroop bland andra. Stoffe kommer upp och tar kanske med sig några boys. 
 
Nu är det bara 2 ½ veckor kvar till efterlängtat lov. Jag längtar så! Kunna gå hem ifrån en dag på jobbet och veta att man inte har plugg som hägrar och tentor som kommer. Skönt! Mitt första år på universitetet har gått i rasande fart och jag kan inte annat än att säga att jag trivs. Trots tentor, stress och magont! För mitt i allt "elände", haha, så är det ju så skoj att lära sig massa nytt och leva studentliv.
  Nu ska jag fortsätta på hemtentan och sedan ta söndag lagom till Bodyguard vid 21.
Ha en skön söndagskväll!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha en bra kväll. :)

2008-05-18 @ 19:57:21
URL: http://artondejuni.blogg.se
Postat av: Petra Bloggar

"fy sören" *skrattar så jag trillar av stolen* vilket roligt uttryck! =)

men du... du vet att det är vääääldigt hurtigt att springa va?? *knöckar in en bulle TILL i munnen*

;-D

2008-05-18 @ 20:28:51
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Bloggtävlingar

Hej!
Sugen på att tävla? Vet du om en tävling? Eller du kanske anordnar en tävling? Kika in hos oss, släng in en kommentar och vi för ryktet vidare! Tipsa även dina vänner om oss på Bloggtävlingar!

2008-05-19 @ 14:34:52
URL: http://bloggtavlingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0