Åter i V!


Tillbaka i Växjö nu. Anlände runt 4 och mamma och pappa åkte nyss hem, fick skujts upp idag, jättesnällt. Hade med oss tre nya stolar till köket, de andra var totalt söndersuttna och gick sönder så fort man lyfte dem. Vi tog en pizza när vi kom hit och sedan handlade lite på Willys. Ska snart ta tag i min väska som ska packas upp och sedan slänga mig i soffan, trött. Dagarna hemma sedan i onsdags har varit jättesköna. Blev ett litet Valborgsfirande hos Daniel efter det att vi grillat hemma med familjen. I torsdags slödag och i fredags blev det stan. Shoppade fin jacka och väska från farmors födelsedagspengar och Stoffe tatuerade sig. Kvällen blev lugn och i lördags jobbade jag första dagen. Gick riktigt bra! Jäkla massa skin, korv och ostsorter att hålla reda på bara. Men det var riktigt roligt att stå och skära leverpastej och revben till hungriga kunder :) Kommer nog bli en trevlig sommar på ICA. På kvällen åt vi jättegod lax och slappade och kollade Körslaget hela familjen, plus Stoffe och Henke. Idag har vi varit ute på långpromenad jag och Stoffe, och fikat ute i solen. Underbar långhelg helt enkelt. Nästa gång jag kommer hem är det sommar, knasigt. Fast man kan tro att det är sommar nu. Träden är så gröna, blommor överallt och idag när vi kom till Växjö luktade det riktigt sommarregn. Dessa fyra veckor som återstår till sommaren kommer att gå riktigt fort. Imorgon är det sista dagen i skolan, då vi ska ha seminarium. Veckorna fram till juni ska sedan ägnas åt hemtentan och fältarbetet. Alltså inga fler dagar i skolan :) Nu ska jag ta tag i min väska och sedan slappa.
Ha en fin kväll!



Kommentarer
Postat av: Anna

ja gud ja.. doften.. jag var ute och cyklade kl halv tio igår och det var inte ens mörkt och luktade bara sådär sött och vartm och fräscht.. som sköljmedel typ hahaha :D o så var jag ute o cyklade kl 20 idag.. så härligt.. då kände jag fläderblommor i näsan. jag ÄLSKAR att allt blommar! kul att läsa lite om din helg, vi ses :) kram

2008-05-04 @ 21:28:49
URL: http://www.annawiman.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0