Today


Redan tisdag. Imorgon onsdag, går tiden spöklikt fort eller? Ja jag skulle tro det.
Idag har jag och Maja varit på stan. Ärrendet var inte att shoppa. Vi skulle intervjua en butik om deras ekonomi och nyckeltal. Men när vi väl kommit dit och packat upp alla våra papper och grejs utbrister kvinnan: men hörrni, jag tror inte att jag kan något om detta. Haha. Ja jag säger då det. Så iväg på jakt efter ett nytt företag. Vi skaffade en ny intervju till fredag, på Intersport. Blir nog bra. Så nästa vecka ska vi skriva om nyckeltal och ekonomi i en fältrapport.
   Annars så går väl ekonomin framåt. Tror jag. Vågar inte hoppas för mycket. Efter en liten privatlektion igår med Wibban (på FYRA timmar, haha) så känns det bättre. Vi kom båda överrens om att jag har totalt låst mig i skallen och jag tror inte att ja kan något. Helt fel inställning. Så nu har jag gått ut med inställningen att jag ska göra mitt bästa, förhoppningsvis klara detta och kämpa dessa 2 ½ veckorna som är kvar till tentan.
Vila kan jag göra andra veckor ..

Det var dagens rapport. Imorgon är sista föreläsningen med Stig, vilket jag tycker känns bra. Det innebär ju liksom att det inte kommer att komma mer nytt nu som ska tas in. Nu gäller bara att läsa boken, kompendiet och öva öva öva. 
Finns dock två ord som går mig på nerverna: avskrivning och avkastning! Avkrivning har jag koll på. Men avkastning? Vad.är.det?
    På torsdag kommer Stoffe. Äntligen efter 3 vecko : ) Ska bli så underbart. Stannar till söndag. Jag har redan förvanat om att jag måste plugga lite varje dag. Men sedan ska vi bara umgås resten av tiden.

Bye och god natt!






Kommentarer
Postat av: Anna

jodå. det funkar väl. men jag är döless redan. jag tycker inte alls om kursen för upplägget suger. avkastning är egentligen en synonym till vinst, där man ser vilken vinst man fått i förhållande till det man satsat i tid och pengar. tror man delar intäkter och kostnader i satsat kapital..

2008-03-12 @ 00:39:14
URL: http://www.annawiman.com
Postat av: madde

usch för skolan nu, kan vi inte bara få vara hemma på vår ö där solen säkert skiner, istället för det regniga växjö där det måste pluggas så mkt.bläää..

2008-03-12 @ 08:16:35
URL: http://www.mjukostens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0