Härliga fredag


Okej. Klockan är bara kvart i tolv och vi har redan hunnit vara i skolan och storhandlat. Härlig start på fredagen. Ännu härligare att jag förstod lite mer av ekonomin idag. Heja mig! Ska eventuellt läsa lite nu. Annars ska jag ta tag i böckerna på söndag. Har ju som sagt 3 veckor på mig och poletten bör trilla ner i sinom tid. 
   Vid 4 blir det ett muskelpass. Skönt inför helgen. Sedan blir det middag hos Maja med tjejerna. Vi skippar fredags-tacosen idag och kör klyftisar, ryggbiff, sallad och tzatziki. Mums. Efter det godis och Lets Dance. Härlig fredag.
Imorgon lördag ska jag bara slappa på dagen. Eventuellt plugga lite, faktiskt. På kvällen födelsedagsfest hos Camilla. Ska bli ruskigt skoj. Vin, goda vänner och musik/dans. Kan det bli bättre? Nix.

Solen har lyst senaste dagarna och det är ju bara så underbart. Allt blir så mycket bättre och enklare då. Det tycker man ju om. Annars så har jag inte så mycket att rapportera, tror jag inte? Om 3 veckor vankas min födelsedag, 30 mars, som eventuellt till 99% kommer att firas i Stockholm :) Med familjen. Farbror bor ju där så vi ska ha hans lägenhet då han är i Thailand. Åker på fredagen direkt efter tentan, puh, och stannar nog till måndag. Kalasskoj! Förra födelsedagen firade jag inte heller hemma. Förra året låg jag på en solstol i varma Florida och gick ut i Miami. Ibland är livet bra härligt.

På tal om Florida. VILKET LIV JAG LEVDE DÄR! Vad hade jag för problem där egentligen? Inget. Mina i-landsproblem var i fall jag skulle shoppa, träna eller sola på dagarna. Om jag skulle äta sallad, hambugare eller panncakes. Ja jag säger då det. Och jag klagade! Haha. Ett skämt ju. Anja sa något mycket klokt till mig när jag hade hemlängtan och var uttråkad i Florida. Ta vara på tiden, för ett enklare liv kommer du ALDRIG att leva!
Och oj vad rätt hon hade. Jag hade ju för tusan inga problem i världen och nu står man här med plugg upp över öronen, tandläkarbesök, tight studentbudget och allt det andra. Men jag klagar inte! Jag har själv valt att studera vidare och kommer i framtiden förhoppningsvis att ha mitt drömjobb. Informatör på ex. IKEA, med ansvar för internta, externa kontakter. Plus delar av personltidning. Det hade suttit fint!

Det var lite fredagssvammel från min sida. Nu ska jag öppna fönstret och vädra in lite vårluft. Sedan slå mig ner i sängen och läsa lite kurslitteratur.
  Härliga fredag ..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0