Konsten att zappa!


Att zappa är banemej inte alltid lätt! Ikväll hade jag tre program jag ville se:

1. Handbollen , Tv 4
2. I huvudet på Gynning, kanal 5
3. Bridget Jones, Tv 3

Inte lätt alltså! Så zappa blev det. Nummer tre blev dock lite lidande då handbollen var så spännande och när jag kollade Gynning i pauserna. Det tar jag igen nu med att kolla slutspurten på stackars Bridget. Nu sitter hon i finkan, ojoj.

Imorgon föreläsning 9-12 sedan vet jag inte. Ska inte intala mig själv att städa för det funkar ju inte ändå. Hittills har jag skyllt på feber och bihålorna men nu när jag börjar bli frisk funkar det inte riktigt. Shit, vad ska jag skylla på? Får helt enkelt fram med dammsugare och dammsuga. ELLER! Läsa kurslitteratur som en bra bortförklaring. Jag menar vem kan motså Mänskliga samhällen av Abram de Swaan som just nu ligger på mitt nattduksbord. Underbart att läsa om ( jag citerar ) "  ... mystifikationer allt vidare cirklar av människors positioner och beroenden av varandra, men även hur människor särskiljer sig frå varandra". Yes, given syssla imorgon eftermiddag. Shit the same om jag blir dammallergisk, det är sånt man får ta som hårt pluggande student .. host, oj titta redan ett dust i halsen ..


Kommentarer
Postat av: madde

Abram de Swaan, usch jaa, han läste vi med en gång

2008-01-23 @ 12:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0