Dagen i helhet


Då var årets första dag avklarad. Gick bra trots hosta, feber och halsont. Rolig föreläsning. Håkan spelade medieforskare och vi var journalister på ett föredrag av honom. När lektionen var slut vid 11 fick vi till 16.00 (deadline) att skriva ett nyhetsreferat/artikel. Riktigt roligt faktiskt :)
 Efter det blev det lite mer plugg. Skrev klart och skickade in mitt pressmeddelande, skönt att ha det ur världen. Nöjd med det med. Bestämde mig för en promenix runt campus men det var kankse dumt. Nu har jag om än ännu mer ont i hals, näsa, huvud och hostan gör svinigt ont i bröstet. Livrädd för att åka på lunginflammation igen, hade det för 2 och ett halvt år sedan. Och det mina vänner, var det värsta jag någonsin varit med om. Så nu ska jag ta det lugnt till allt ont är borta.
   Ska strax läsa klart rapporten från Naturskyddsföreningen som vi ska göra debattartikel av. Sedan blir det sängen, en kopp te och Vänner-marathon. Imorgon och onsdag plugg, så nu kan jag ta paus med gott samvete.

Hoppas ni mår avsevärt bättre än vad jag gör.
Ska även tilläggas att min kära (?) granne över mig har välkomnat mig tillbaka till Växjö genom att dunka på musik så in i baljan. Tack pucko!

Kommentarer
Postat av: madde

gå till grannen och be honom sluta då, och säg att du faktiskt störs av det :D

2008-01-07 @ 19:26:52
URL: http://www.mjukostens.blogg.se
Postat av: Evelina

Förlåt mig min vän att ja inte kunde skriva till dig igår. Hade hur mkt som helst att göra på jobbet. Så kollade jag på klockan och insåg att jag skulle ha slutat för tio minuter sedan.. snabbt in i bilen och drog till karlskronamöbler för at hämta min soffa och packa packa packa...så nu är ALLT i lägenheten.Hoppas du mår bättre idag så hörs vi! Pussen

2008-01-08 @ 07:51:27
URL: http://evelinnaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Bara ring om du behöver. I bee here 4 you baby! Du kommer snart in i det hela...Snart är jag också ensamast i världen. Då kommer jag ringa ner dig! Pussen

2008-01-08 @ 11:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0