Solig lördag vid köksbordet


Härlig lördagsmorgon. Sitter vid ett soligt köksbord, eller haha soligt köksfönster menar jag, och bloggar. Skidor är på tv, inte så intressant att kolla skidskytte i och för sig. Har faktiskt hunnit plugga lite redan, läst uppåt 20 sidor i landskapsboken. Nu har jag gjort dagens nytta helt enkelt. Imorgon imorgon ska jag plugga. Check: dåligt samvete stillat.
   Ska ta 14.08 bussen in till stan med Maja och Patrik. Drömde inatt att det var tokrea på Indiska. Glas, fat, tallrikar och tabletter för 10 spänn styck. DET mina vänner hade gått inom min budget. Men nix, no shopping for me.
Annars hade jag en mysig ensam-tv-kväll-i-min-soffa igår. La mig i god tid och läste lite i min julklappsbok Olycksfågeln. Men töntig som jag är så är jag nästintill livrädd att läsa kriminalromaner varje gång jag ska sova. Inbillar mig de värsta sakerna. Men faktiskt så har det blivit bättre sedan jag flyttade. Nu är jag liksom mer instängd i mitt rum och bor inte längre granne med skogen. Huuh, den STORA otäcka skoooogen.
Nej slut på löjlerier. 
  Någon som har tips på bra medel för att rengöra datorn? Eller rent av en bra dammvippa?
Jag har otaliga skräpkorn mellan tangenterna, suck ..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0