Chicago baby!

Idag kom brevet. Brevet om var jag ska tillbringa nästa höst. Och gissa om jag blev förvånad, glad och överrumplad när jag slet upp kuvertet och läste att jag erbjudits plats på North Central College mitt förstahandsval i Chicago :) Ojoj. Trodde verkligen inte jag skulle få det då det endast finns två platser där och jag kan tänka mig att så många sökt. Nu gäller det bara att colleget godkänner mig som student, och det får vi ju hoppas.

North Central College ligger i Naperville, cirka 3-4 mil utanför centrala Chicago och är precis det där småstadsidylliska Amerika jag vill uppleva. Att jag kommer få bo i ett Sverigelikt klimat gör mig inget alls då jag redan upplevt USA från dess soliga sida i 10 månader. Men snacka om att jag ska ner till min Floridafamilj och hälsa på någon gång under hösten. Så himla roligt!

Pricken över i:et idag är att vi efter ytterligare 10 timmar i bibblan är klara med arbetet som tillslut blev 33 sidor långt. Dagen har med andra ord varit exemplarisk. Imorgon åker jag hem och kan känna julefrid! :)



Naperville. Bild: google.se



Kommentarer
Postat av: frajd

åh, vad kul! grattis! :)

2008-12-19 @ 17:11:27
URL: http://racke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0