Dagen före

Imorgon är det bröllopstime. Åh vad det ska bli roligt. Kusin David gifter sig med sin Helena i Nättraby kyrka. Finstassen ska på, blir min guld-beiga DKNY-blåsa inhandlad i USA. Garanterat att ingen annan har den i alla fall. Till det brunguldigbeiga kilklackar och kuvertväska. Stoffe ska bli stilig i svarta byxor, kavag, skjorta och slirre. Mamma toppade risbusken på mig idag också, behövdes.
Har ju glömt! Jobbade sista dagen idag! Fy fan vad härligt. 8 veckor har passerat, har gått snabbt. Har varit en trevlig sommar på ICA, fast nu ska det bli skönt med tre veckors ledigt innan plugget drar igång. Jag och fader drag nog till Växjö på onsdag för att transpotera upp en fotölj och en hel del av mina kläder. Resten ska väl följa med till Cypern. Jag längtar ihjäl mig. Sol, bad, varma kvällar, goda drinkar och min egna Stoffe. Kan verkligen inte bli bättre. Ska in till stan nu i veckan med och växla pengar, handla solkräm och annat fix. Kan ju även meddela att mina dumma pigmentsfläckar are back. Är stolt (?) innehavare av X antal vita fläckar på armar och rygg. Inte det minsta snygg. Och det värsta av allt är att jag bara har mig själv att skylla. Årets varmaste helg ute på sjön med minimal insmörjning gjorde sitt. Blir andra puckar på Cypern. Ska komma hem utan mina berömda dalmatinprickar och vara utvilad och redo för nya tag i skogarnas stad, Växjö. Nu ska jag dra upp Stoffe från tvrummet så vi kan sova. Lång dag imorgon, då det säkert blir dans långt inpå småtimmarna. God natt och allt sånt!




Här ska jag spendera en vecka. Lovely!



Kommentarer
Postat av: madde

hur var bröllopet?

2008-08-10 @ 18:57:42
URL: http://mjukostens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0