Skön helg


Söndag. Jag och Stoffe har haft en mysig helg, so far. Igår gick vi en runda på stan och lunchade på Coretto. Sedan hemmåt och på kvällskvisten gjorde vi taco och kollade tv. Körslaget, Så ska det låta och Sing-a-long. Snacka musikalisk kväll :) På tal om musikal. I november ska jag och familjen till Malmö och se Jesus Christ Superstar. Ska bli riktigt skoj. Blev frälst efter Footloose i december.
   Idag tog vi sovmorgon och åt sedan god frulle. Sedan började Stoffe klättra på väggarna så jag fick ut och rasta honom. Åkte till Samarkand och jag slog till på de kola-bruna pumpsen på Din Sko som ja kollat på väldigt länge. Sedan köpte vi jäst och riven ost till kvällens pizzabak. När vi kom hem gjorde jag scones och te. Nu har vi slappat och ska snart sätta igång med middagen. Det regnar lite härligt ute, men det gör inget. Det är ju söndag.

I veckan blir det skola mån, tis och tors. Resten blir det att förbereda seminariet till torsdag och eventuellt börja läsa lite kurslitteratur. Vi har ju påbörjat sista kursen för detta året nu, en 10 poängskurs som heter Organisationskommunikation. Samma gener som förra kursen vi hade med Göran, där jag fick VG ;) Så detta är min typ av kurs. I alla fall så ska vi göra en indivuduell hemtenta som löper längs dessa 10 veckorna, samt ett fältarbete. Och varje vecka är det en seminarieuppgift + rapport, som ska behandlas i våra grupper. Så kursen är både intressant och man sliter inte ut sig allt för mycket.

På fredag eller lördag kommer Eve, Johanna & Carro upp. Jag ska ha födelsedagspartaj på lördag, vilket ska bli riktigt roligt. Ser verkligen fram emot det. Annars rullar allt på som vanligt och våren är som ni alla vet här. Vita tygskor kan användas tillsammans med en tunn vårjacka, superskönt.
  Nu ska jag göra lite nytta, för resten av kvällen ska tillbringas i soffan framför tvn.
Grattis till pappa som fyller år idag, hurra!

Kramar, Johanna!

Kommentarer
Postat av: madde

ja synd att det inte var en annan helg kalasandet, men det ordnar vi till ngn annan helg :d grillfest kanske=

2008-04-06 @ 19:02:20
URL: http://www.mjukostens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0