Bootcamp 2007


I går drog vi på bootcamp, nollningsläger 2007! Och sicken dag. Anlände till Åby strax innan 1. Vi blev uppdelade i lag om 4-6 personer. Hejaramsa skulle hittas på, ansiktena skulle målas, tröjorna skulle pimpas och även ett lagnamn skulle kommas på. Mitt lag blev Leif. Haha, värsta fantasin ever. Vi målade lila glasögon och skägg på oss med lila vattenfärg. Pimpade tröjorna och satte hushållspapper till axelvaddar. Sedan var vi fit for fight. Vinbrännboll, apelsinleken, hand mot kroppsdel, balle-lek och staffet utövades på fotbollsplanen. Och SHIT vad vi sög. Vi var enormt dåliga helt enkelt! Men vi höll modet uppe genom att gång på gång sjunga vår grymma lagramsa.

Sedan chillade vi någon timme innan det blev dax för mat. Gott efter en hel dag av aktiviteter. Sedan mera lek. Och GUD vad jag skrattade. Hade så fruktandsvärt ont i magen tillslut så jag kunde inte sitta rakt. Vad lekarna innehöll ska vi kanske inte gå in nämnvärt mycket på. Vissa bastade sedan och Camilla fegade inte för ett dopp i insjön tvärs över vägen. Vi festade på och vid 12 var det spööööööktimme som Paula uttryckte det. Vi satt samlade i stora salen med tända ljus och blev totalt vettskrämda. Jag rös i hela kroppen och svor till mig själv att ALDRIG någonsin sova med öppet fönster igen, efter dom sjukt otäcka historierna. David livade dock upp stämningen med en egenkomponerad historia som jag höll på att garva ihjäl mig åt. Sjuka människa!

Vi stöp nästan i säng vid 1 tiden och i knarrande våningssängar, från någon militär anläggning skulle jag gissa på, så låg i alla fall jag på helspänn och tänkte på dom ruskiga historierna.

I morse vaknade vi alla runt 9 och sedan var det frulle. Fick spendera förmiddagen bäst vi ville fram till halv 1 då bussen kom och hämtade oss. Vi satt nere vid den hemskt vackra insjön i timmar och bara njöt.

Ikväll är det SLAPP kväll vill jag lova. Har just varit på Willys och handlat. Till middag blir det fjärilskotletter och potatis och morötter i ugn. Mums!

Imorgon: sittning!



278819-54

278819-53

278819-55

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0