mer fläsk åt folket!


Finally! Efter 10 månader utan kanske en av mina favorit-husmanskosträtter har jag nu fått det .. fläsk, potatis, löksås & lingon. Kan det bli mer svenskt? Ohh yää, jag riktigt andades in varje uns av stekoslukten och njöt .. nej men gud vad äckligt det låter. Men gott, det vill jag lova att det var.

Och gissa? Efter några mödosamma timmar med huvudet antingen i en av resväskorna eller i händerna i ren förtvivlan är jag nu färdig, finished, med uppackningen. Kan ju faktiskt vara på tiden, har ju varit hemma 2 veckor på lördag. Hittade en del intressanta fynd såsom X antal Max Factor mascaror (som för den delen är hyperbilliga i Staterna, 35 kronor jämfört med svenska 110 kr), en ritad sköldpadda på ett papper översållad med blått glitter och Emilys söta nylle som sköldpaddans huvud, ett antal öronproppar och två julgranskulor (?).

Så nu kan jag väl skryta lite med att mitt rum formligen skiner ( eller det kommer att göra det imorgon i alla fall då jag kommer att dammsuga golvet, ork infinner sig inte riktigt idag ).

Angående min bild i förförra inlägget, det med mig och Tico Torres på, så kan jag väl hålla med Madde i hennes kommentar: " hahaha du har den inte alls för att muntra upp dig utan för att skryta, men det är rätt takter! visa oss här hemma hur mkt mer du upplevt :) haha men jag är med berest, bor ju ffs i växjö, " . Ok, avsikten var kanske lite att skryta, men ytterst liiite ..

Nu ska jag nog fixa lite med min nya bärbara dator ( det är inte den jag skriver på nu, för vi har än så länge ingen rauter i hushållet ) som jag fick i 20 års present av mamma & pappa!

Good bye!

image13     

Kommentarer
Postat av: madde

johanna, skaffat dig ett liv :d

2007-06-28 @ 16:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0