Kalmar tur och retur


Regn, sol, regn, sol, regn, sol .. Ja ni fattar, kan vädergudarna ALDRIG bestämma sig? Åh, jag blir så trött.
Eftersom det i alla fall i morse var regn så bestämde herrn i huset, papi, att vi skulle fara till Kalmar över dagen. Trevligt sa jag, drygt att åka bil sa Josse. Åkte gjorde vi i alla fall och fick en trevlig dag tillsammans i den stora staden. Inhandlade mig en scrapbook ( fin grön bok med vita blanka sidor som jag ska sätta in ALLT från mina usa månader ), leggings, tavelram & tog en sväng till Systemet.

På hemvägen drog vi en snabbis till IKEA för att handla ben till någon möbel i nya badrummet ( som inte är klart p.g.a. sega hantverkare ). Ben blev det dock inga utan i stället 4 glassar trots att Josse lyckats riva glassboxen och att vi pakerat på familjepakeringen med orden: vi är ju för fan en familj!

Nu är vi åter hemma efter en sväng inom Jämjöhallen, jag och Josse strejkade dock och satt kvar i bilen, och skön allsång i bilen. Jag envisades med att sjunga Ut i vår hage hela vägen från Säby kurvan och hem. Efter cirka 10 minuter sa mamma: är vi ute och åker med ett gruppboende eller? Kan tyckas så .. I alla fall då Josse helt plötsligt utbrister: en häääst, gnääägg gnäääggg .. Kanske ska tilläggas att vi tävlat från Kalmar om att hitta en flaggstång, häst och traktor. Josse vann!

Nu försöker jag få min kamera att lägga in lite bilder på datorn, men icke. Den strejkar den med ..



 image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0