Konsten att gå på en mur


Fredagen den 13:e idag, otur någon? Jag har hittills klarat mig, peppar peppar .. Dagen har varit trevlig, solig om än lite blåsig. Men vad gör väl det, det hade lika gärna kunnat vara storm i stället för det jädrans regnet. Eller ja, nästan i alla fall. Åkte till Kristianopel idag med mamma och pappa på en trevlig liten dagsutflykt. Åt på Gästis där Tesse var duktig och servade oss, roligt att se dig igen tjejen :) Sedan klampade vi rundor på muren som slingrar sig genom campingplatsen och tog kort.

Idag tog jag även steget och tackade ja till Informatörsprogrammet i Växjö. Känns skönt att ha det gjort, det är inte lite utan att man är lite småsugen på det hela. Ska bli lite spännande faktiskt, jag vänjer mig nog .. Så lägenhetsletandet är i full gång. En jävla massa lägenheter men också en jävla massa nya studenter som tjivas som lyorna. Svårt, med andra ord. Står just nu och köar till 3 olika, får väl se vad som händer. I annat fall får jag väl bo hos Madde, haha.

Har nu avnjutit en god middag med mamma och pappa ( Josse är på 30 års kalas hos Henkes granne ) ute i sken av solens sista strålar. Grillad kyckling, sallad och mini baguetter. Det är sommar det ..
 Gänget är på Stumholmen och spelar kubb ikväll ( trots att Lina sa att dom inte hade något kubb, lycka till haha ). Men jag fick avböja då vi skulle ha middag och det är omöjligt att få tag på Stoffe, som jag hade tvingat till att köra.
 Imorgon blir det 20 års partaj hos Emil som, ja, fyller 20. Ganska smart tänkt där. Var och köpte present innan med hjälp av mor och far. En himla trevlig sådan.

Tack och hej för denna fredagen, hoppas att lyckan är med er dagen ut ..


278819-29


Igår läste jag även en artikel i en tidning om Tiger Woods och Elin som fått en liten flicka. Det stod typ: Tiger Woods köpte förra året en 320 miljoners villa på Jupiter Island, ett litet samhälle på Floridas östkust. Jupiter Island har blivit utsett till världens dyraste zip-code ( postnummer ) område och Woods bor grannar med Celine Dion och Geroge Bush den äldre! 

Tänkte bara passa på att skryta lite eftersom jag hade just den zip coden och Jupiter Island som adress från augusti förra året till nu i år när jag var i Florida som au pair. Faktiskt riktigt coolt ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0