Friday in the big city in north, Växjö!


Fredag, fredagen den 20 juli. Mosters mans födelsedag, hurra hurra hurra till Stefan. Min dag har tillbringats i Växjö och på Universitetet, öppet hus. Mycket trevligt och givande. Guidad tur på campuset & i några lägenheter. Ska erkänna att det ska bli riktigt trevligt med ett eget litet place, om det nu finns något kvar till mig. Haha, löser det sig inte så har Madde lovat mig sängplats första tiden. Guld värt! 
 Drog in till city och tog en pizza på ett Alababa place och strosade lite på Växjös gator. Köpte ett linne och fick en kokbok av mutter från Lagerhaus som hon ska skriva in alla godgoda recept i, då jag är totalt väderlös i köket. Ljuger inte när jag säger att jag en gång fick en soppa att börja brinna på ett campingäventyr med klassen och att jag bränt fast makaroner så till den milda grad att grytan nästan fick kastas. Detta låter lovande va?

I morgon kommer en kvinna från stan för att hämta två av Stoffe kattungar, sorgligt värre. Man har ju fäst sig ganska så vansinnigt vid dom nu, sååå söta dom är.
 På kvällen blir det nog en sväng till Östersjö festivalen med min älskling. Ska även boka stuga på Öland, Borgholm, till nästa helg. Ska bli myspys!

Nu anfaller dom min väska, gotta go ..

Kommentarer
Postat av: madde

fattar inte hur vi lyckades med soppan iaf, jag måste erknnna är jag är g mkt b'ttre i köket nu :d hahaha., inga soppor som brinner dräe inte

2007-07-21 @ 13:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0