Näst sista skoldagen ..

.. är till ända! Skönt. Nu har vi bara en föreläsning kvar, torsdag, innan det blir underbart "lov". Lov och lov, har ju en del uppgifter att göra under julen. Det är nu det känns att det är universitet och inte gymnasie vi snackar. Men jag är glad ändå. Jag ska inte röra ett finger angående skolarbete förrens tidigast 3-4 dagar efter jul. Jag ÄR värd lite ledighet. Så det så!
   Jaha, vad sysslar vi då med i skolan? Idag handlade föreläsningen om Stiltyper & texter. Är inne på Konsten att tala och skriva 2, och ja jag trivs verkligen. Detta känns som klippt och skuret för mig, helt enkelt Johanna stuk.
Så över jul ska vi skriva ett pressmeddelande, sedan är det en debattartikel som ska skrivas och efter jul ska vi hålla muntligt framträdande om debattartikeln tror jag och sedan en sak till. Det är jobba jobba jobba som gäller mina vänner. Men det är ju därför jag är här :) 
    Efter jul närmar sig också min flytt och Oj vad jag längtar. Tvåan ska bli min och det ska bli dödens skoj. Ha mitt egna och göra precis som jag vill. I en andra uthyrd lägenhet är inte det fullt så möjligt. Men det har funkar mycket bra här med. Men den 1:a feb, ev tidigare, går flyttlasset till Tuvanäsvägen 8. Tjipp tjipp.

Nu ska jag slänga mig i sängen och läsa ett kompendium vi fick idag. Tvättid halv 3 och sedan träning halv 6. Ikväll mys med flickorna. Miffo på tv:n och julemys på bordet. Imorgon leeedig och torsdag åker jag heeeeeeeeeem ...
  

Välkommen kära jul

Kommentarer
Postat av: madde

och då är det bara för mig att hälsa dig välkommen till vår fina väg här uppe vid kullen :D

2007-12-18 @ 15:07:26
URL: http://www.mjukostens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0