julfeeling


Jag är i så sjuk julstämning! Vill ha julafton imorgon! Jul måste vara min bästa högtid. Älskar precis allt omkring julen, allt allt allt. Maten, ljusen, musiken, dekorationerna, gemenskapen. Ja allt! Sitter och funderar på att jag förra året firade jul i Florida. Gosh alltså. Under vajande palmer och en klarblå himmel satt jag och sjöng mina egna små låtar. Kan inte fatta att det är ett år sedan. Helt otroligt. Mer otroligt är dock att jag ens varit iväg där överhuvudtaget. Allt känns så avlägset nu. Knas!
  Men jag har minnena. Många av dem ligger tryggt förvarade på 13 cd skivor, innehållande bilder.

Sittningen var trevlig. Mellanfesten hos Emelie var döskoj. Vi snackade myyycket skit, haha. Fick reda på både det ena och det andra om alla. Singstar plockades fram och vi sjöng oss hesa. Riktigt hesa. Jag och Sanna körde "När vindarna viskar ditt namn" med volym 1837 på våra röster. Aj vad ont jag hade i halsen sen, haha!

Idag ska jag ta det lugnt. Läsa lite kurslitteratur, Språksociologi. Ikväll kommer Stoffe :) Sedan ev. träning om min hals tillåter det. Efter det blir det i alla fall lite tårtkalas hos Sanna, som fyller stor flicka idag :) Grattis gumman.

Nej, nu lockar soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0