memories will last forever


Vad jag saknar Florida! Det lätta, bekymerslösa, underbara livet jag levde där i 10 månader. Att det redan har gått 2 månader sedan jag kom hem är knasigt. Tittar på bilder just nu och fastnade för en på Emily nere vid Beach Cluben på Jupiter Island när vi spelade tennis, hon och jag, en lördagsförmiddag i solen med några palmer som enda skuggning. FAN vilket jävla underbart liv jag levde! Ta mig tillbaka. Hade nu gjort vad som för att få sitta på ett plan till Florida och träffa min underbara familj där och bara njuta. Jag var så inne i Florida när jag var där så man tänkte inte på vilket jävla ställe man faktiskt levde på. Paradiset på jorden, Jupiter Island med Tiger Woods, Celine Dion och Parnevik bara stenkast därifrån. Snacka hemmablind. Det är nu, två månader senare, som jag verkligen har förstått vilket jävla lyxliv jag levde. Och då menar jag inte bara lyx ( prylar, bilar, pengar m.m, trots att det var rikligt med även det ) utan möjligheten att få bo i säkert den vackraste staten i hela USA, fara kors och tvärs utan gränser och bara få leva livet. Anja sa till mig en gång jag kände mig nere: Johanna, njut varenda dag för ett mer bekymmerslöst liv kommer du aldrig att få leva. SANT! Inga problem, inget plugg, inga måsten .. bara möjligheten att kunna vara och finnas till.
 Det kryper fullständigt i kroppen på mig när jag tänker på det. JAG VILL TILLBAKA! Kan inte säga det nog. Vill vill vill .. Hade bara velat att alla ni här hemma hade fått se allt jag varit med om, förstå vidden av det jag varit med om. Men det är så svårt. Vi har pratat mycket om det, jag och mina nanny vänner, att det är så svårt att berätta för alla andra om vad man varit med. För det är egentligen bara vi själva som kan förstå. Alla platser, alla dofter, alla minnen, alla bilder .. allt. Bilderna säger mycket, men inte allt på långa vägar. Det är bara innerst inne i mitt hjärta som alla finns och bevaras. För allt kommer aldrig att få komma ut, eller kunna. Hur mycket jag än hade velat. Men ärligt talat så sparar jag nog en del av minnerna för mig själv ..

Jag kommer att leva på min 10 månaders Florida vistning hela livet. Det vet jag, bombsäkert!

Kommentarer
Postat av: åsa h

åh, blev nästan tårögd.. jag vet hur d e, babe! du, jag o vi aupairer :) o d e ju precis som jag sa till dig när du hade hemlängtan.. njut för sen vill du tebax, hela tiden! går inte en dag utan att jag tänker på d.. inte en enda! o på tal om lukt.. sprayade mitt hårspray från sebastian när åsa var här o frågade om hon kände igen d? d luktar florida brast båda ut! vi skulle o fika här i varberg då när hon var här.. kändes som vi skulle möta dig o linn för en middag i west palm beach lr hooka up me bocahänget o er för en galen utgång i miami =) TAKE ME BACK TO PARADISE CITY!!!!!!!!!

2007-08-11 @ 22:39:54
Postat av: madde

men hallå, växjö är ditt nya paradis, granne med ett slott coh en pub, hahah vafan kan det bli bättre :Dsen matlagningskurs med mig, ..ja får ses lite i helgen då allt tycker jag :D pusspus

2007-08-13 @ 13:11:50
URL: http://www.mjukostens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0