Att bo helt själv!


Trodde aldrig att denna dagen skulle komma, då jag vaknar upp helt själv i min egna lägenhet långt långt borta från både mamma, pappa, syster och Stoffe. Alla säger att sommaren har gått i ett kick, men för mig känns det tvärtom. Flytten till Växjö har hela tiden känts så fruktandsvärt långt borta. Men i förgår kom den alltså, och i natt har jag sovit själv för första gången i mitt egna place. Trodde att jag skulle ligga livrädd hela natten men jag fixade det fint. Säkert somnade jag gott bara för att jag hade suttit och lipat konstant i ett antal timmar efter det att familjen åkte hem runt halv 3. Haha. Men Eve sa att man får faktiskt gråta ibland, speciellt när man känner sig som mest ensam. Och det gjorde jag, punkt.
 Tänkte titta på Beck igår men struntade i det i sista sekunden då jag antagligen hade skitit ner mig av rädsla. Fy fan! Jag är en sådan som älskar thrillers, skräckisar och sånt tjafs, OM man tittar på dom med någon annan. Inte själv i en marklägenhet i Smålands djupaste skogar. Nej, där drar jag en tydlig ( tjock ) gräns.

Efter att familjen åkt hem igår kom Madde ner en stund och vi gick först till ICA då hon skulle fylla på studentkylen liten. Sedan bjöd jag ner henne på Jansson, prinskorvar, köttbullar och ägg som blivit kvar sedan vår kräftskiva. Gott! Sedan blev jag lämnad ensam då Madde skulle till Henke. Då kom tankarna igen ..
Tänk att jag ska bo här själv! Tänk om jag inte träffar någon! Tänk om jag inte alls gillar skolan! Tänk om .. tänk om. JOHANNA, sluta! Jag måste sluta! Men det är helt normalt har jag hört att tänka såhär. Men nu ska jag inte tycka synd om mig själv mer. I'm gonna try!

Idag ska jag och Madde till Samarkand och köpa en firre till mig så att jag har lite sällskap. Han ska heta Louis eller om det blir en flicka ( kan man se det ? ) så ska hon heta Molly. Fint va?

Nu ska jag äta frukost, alldeles själv i mitt place .. snyft. Haha. Jag vänjer mig, det säger alla. Och på torsdag drar skolan igång och en och en halv veckas kick off väntar varvat med introduktion om utbildningen! Skoj.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0